GWS - slide 01
GWS - slide 01 - copy
GWS - slide 01 - copy - copy
GWS - slide 04b

Op de Goudse Weekendschool ontdekken jongeren vanaf 10 jaar uit alle wijken van Gouda de wereld. Dat is goed voor hun algemene ontwikkeling, taalvaardigheid en zelfvertrouwen. Ook leren de kinderen beter samenwerken, communiceren en presenteren. Meedoen aan de Goudse Weekendschool is GOUD voor hun toekomst!

Ruim 70 leerlingen – uit groep 7 en 8 van de basisschool – volgen op zondag lesdagen. Niet over rekenen en taal maar over Gezondheidszorg of bijvoorbeeld Orde & Veiligheid. De leerlingen krijgen les van gastdocenten: een timmerman, advocaat of bijvoorbeeld de burgemeester. Via deze inspirerende rolmodellen ontdekken de kinderen de wereld.

Voor leerlingen die in de brugklas zitten, organiseren we vijf keer per jaar een workshop of een lesdag. Een workshop kan gaan over fotograferen of over ‘leren leren’. Tijdens een lesdag brengen we een bedrijfsbezoek of organiseren we een meet & greet met interessante gastdocenten. Daarnaast houden we bij brugklassers in de gaten of de start op het voortgezet onderwijs goed verloopt. Als we merken dat er vragen of problemen zijn, bieden we een luisterend oor, geven een praktisch advies of we verwijzen door.

Zo dragen we bij aan gelijke kansen voor alle kinderen!

Wil je meedoen als leerling?

Je bent het hele jaar welkom voor het volgen van een proefles. Daarna kun je samen met je ouders besluiten of je het hele schooljaar mee wilt doen met onze activiteiten.

Lees hier verder over wat je kunt verwachten bij de Goudse Weekendschool, wat het kost (gratis) en om je aan te melden voor een proefles. Van harte welkom!

Versterking gezocht (4x!)

Wij zoeken:
1. Een leerkracht voor de zondag (betaald, 30 zondagen, 180 uur) Sta jij met plezier voor de klas en weet je kinderen te inspireren tot groei en ontwikkeling? Een diploma van of studerend aan pabo, lerarenopleiding of opleiding voor jeugd- en jongerenwerk is fijn maar ook met een andere achtergrond kun je reageren. Kan in combinatie met functie 2.
2. Een projectmedewerker (betaald) die handen en voeten geeft aan nieuwe activiteiten. Kan in combinatie met functie 1.
3. Een assistent-leerkracht (vrijwilligersvergoeding): een vrijwilliger die (bijna) elke lesdag aanwezig is en de leerlingen en leerkracht ondersteunt. Kan ook als stage.
4. Een vervanger (betaald) voor de zondagse lesdagen: zie bij functie 1. Kan in combinatie met functie 2.

Meer weten?
Lees verder op de pagina ‘Vacatures’.
Over de functie assistent-leerkracht lees je meer op de pagina ‘Meedoen als vrijwilliger’.

Ben je op zoek naar zinnig en inspirerend vrijwilligerswerk?

Lees hier meer over vrijwilligerswerk doen bij de Goudse Weekendschool. Of meld je meteen aan voor een proefdag voor vrijwilligers. We zijn op dit moment dringend op zoek naar 2 assistent-leerkrachten! (vrijw.-vergoeding). Zoek je zinnig vrijwilligerswerk en werk je graag met kinderen? Download snel de vacaturetekst op de pagina over vrijwilligerswerk.

Ben je op zoek naar zinnig en inspirerend betaald werk?

Lees hier meer over werken bij de Goudse Weekendschool.

Wilt u als bedrijf bijdragen aan de Goudse Weekendschool?

Lees hier verder. We gaan graag met u in gesprek!

Wat kun je verwachten bij de Goudse Weekendschool?

Zijn de lesdagen leuk? En wat leer je er?
Kijk naar dit filmpje met leerlingen en oud-leerlingen en je weet het!

Leslocatie Goudse Weekendschool

Locatie

Alle activiteiten van de Goudse Weekendschool vinden plaats in het schoolgebouw van GSG Leo Vroman, Burgemeester Martenssingel 15 in Gouda.

Nieuwsgierig naar de Goudse Weekendschool?

Bezoek dan eens een presentatie van de leerlingen aan het einde van een lesblok! De leerlingen laten zien en vertellen wat ze hebben meegemaakt en geleerd tijdens de lesdagen. Iedereen is welkom: ouders, broers, zussen, vrienden, leerkrachten, buren en iedereen die verder maar geïnteresseerd is. Bekijk de jaarplanning op deze site voor alle data dat er presentaties worden gegeven. De presentaties van de klassen duren ongeveer een uur en starten op zondagmiddag stipt om 13:30. Deur open vanaf 13:15 uur.

Gemeente Gouda
SPB