GWS - slide 01
GWS - slide 01 - copy

Wil jij misschien meedoen met de (gratis) lesdagen van de Goudse Weekendschool?

Elke lesdag bezoeken ruim 70 leerlingen uit alle wijken van Gouda de Goudse Weekendschool. Waarom gaan deze kinderen op zondag naar school? Omdat de Weekendschool anders is dan de gewone school. We doen geen rekenen en taal, maar ontdekken samen de wereld. We volgen bijvoorbeeld lesdagen over Gezondheidszorg of Orde & Veiligheid of de Bouw:

• Gezondheidszorg: je krijgt les van een huisarts, bezoekt het Groene Hart Ziekenhuis voor een interessante rondleiding of verdiept je in het ontwikkelen van medicijnen.
  • Orde & Veiligheid: je bezoekt het politiebureau, krijgt les van een rechter en bezoekt de rechtbank om een rechtszaak na te spelen. Zo leer je hoe het rechtssysteem in Nederland werkt.
  • Lesblok Ontdek de bouw: je bedient een grote hijskraan, timmert in een echte werkplaats en ontwerpt je droomhuis.

Meedoen met de Goudse Weekendschool is dus leuk en interessant. Maar het is ook nuttig: je ontdekt de wereld, het is goed voor jouw algemene ontwikkeling, taalvaardigheid/woordenschat en zelfvertrouwen. Ook leer je beter samenwerken, communiceren en presenteren. Dit alles is een goede voorbereiding voor het voortgezet onderwijs en natuurlijk ook voor de rest van je leven!

Ontdek of de Goudse Weekendschool bij jou past. Meld je aan voor een proefles!

Voor wie is de Goudse Weekendschool?

• Je woont in Gouda of zit daar op school.
  • Je zit (bijna) in groep 7, groep 8 of de brugklas.
  • Je wilt je inzetten voor je toekomst!
  • Je wilt de wereld ontdekken, je zelfvertrouwen vergroten en beter leren samenwerken, presenteren en communiceren.
  • Je wilt heel graag op zondag naar de Goudse Weekendschool. Het lijkt je leuk!
  • Jouw ouders vinden het een goed idee dat je naar de Goudse Weekendschool gaat.

De activiteiten zijn gratis omdat onze partners – enthousiaste bedrijven/organisaties en de gemeente Gouda – de kosten betalen. Deze partners steunen ons omdat ze het heel belangrijk vinden dat kinderen naar de Goudse Weekendschool gaan!

Wat kun je verwachten bij de Goudse Weekendschool?

Zijn de lesdagen leuk? En wat leer je er?
Kijk naar dit filmpje met leerlingen en oud-leerlingen en je weet het!

Als leerling van de Goudse Weekendschool bezoek je elk jaar 25 lesdagen*. Als je vakantie hebt van school, heb je ook vakantie van de Weekendschool. De lesdagen zijn op zondag in een schoolgebouw van GSG Leo Vroman, Burgemeester Martenssingel 15 in Gouda. Elke klas heeft een vaste leerkracht maar er is ook vrijwel elke lesdag een gastdocent: een timmerman, advocaat of misschien wel de burgemeester van Gouda! We beginnen om 11 uur precies en om half 3 is het afgelopen. Regelmatig gaan we op werkbezoek naar een bedrijf, andere lessen zijn we gewoon op school.

* Je hebt dus nog 27 zondagen per jaar vrij.

Als brugklasser kun je nog zo’n 5 keer per jaar meedoen met nuttige workshops en gastlessen. Ook horen we graag van je hoe het met je gaat op het Voortgezet Onderwijs en ben je welkom met vragen. En natuurlijk brengen we je graag in contact met mensen uit het Goudse bedrijfsleven voor een stageplek of iets anders.  Zo kunnen we ook na groep 8 nog steeds iets voor elkaar betekenen en maken we de overstap naar het voortgezet onderwijs wat makkelijker.

Als je precies wilt weten wanneer de lesdagen zijn dan kun je de jaarplanning lesdagen hier bekijken. De activiteiten voor brugklassers vind je niet op de site, deze informatie krijg je via whatsapp nadat je je aangemeld hebt.

Lijkt het je leuk en interessant om naar de Goudse Weekendschool te gaan? Meld je dan aan voor een proefles! Heb je nog een vraag? Bel of app ons dan op (06) 42 3377 86 of klik op ‘stel een vraag’ hieronder.

Meld je vandaag nog aan voor een proefles!

Heb je een vraag over de Goudse Weekendschool?
We horen het graag!