GWS - slide 01
GWS - slide 02 Centric
GWS - slide 02 Centric - copy
GWS - slide 03

Boeiende lesdagen voor leerlingen en vrijwilligers

We hebben elke zondag behoefte aan vrijwilligers die mee willen helpen tijdens onze lesdagen (zondag van 11:00 – 14:30). Ook gastdocenten zijn voor de Goudse Weekendschool heel welkom en van grote waarde.

Elk schooljaar ontdekken we met vele tientallen kinderen (11-13 jaar) uit alle wijken van Gouda de wereld. Gastdocenten nemen de leerlingen letterlijk en figuurlijk mee naar hun wereld en hun werkplek. Van Cyclus leren ze wat ze zelf kunnen doen om de omgeving schoon te houden, van een architect leren ze groots te dromen, verschillende horecagelegenheden in Gouda laten ze aan den lijve ondervinden wat gastvrijheid is. Ook het Groene Hart Ziekenhuis, de rechtbank, de Tweede Kamer, politie en brandweer openen hun deuren voor onze leerlingen. Op al deze plaatsen leren, ontdekken en verwonderen de leerlingen zich. Ook voor brugklassers openen we op verschillende momenten in het jaar onze deuren. De jaarplanning  geeft je alle informatie over onze thema’s en lesdagen.

Meedoen aan de activiteiten van de Goudse Weekendschool betekent veel voor de toekomst van de kinderen! We zeggen niet voor niets: Goudse Weekendschool – GOUD voor je toekomst!

Fan van ons?

We zijn er blij mee!

Meewerken als leerlingbegeleider. Je begeleidt een groepje leerlingen bij het doen van een opdracht, fietst mee als we op werkbezoek gaan en speelt mee en houdt toezicht op het plein tijdens de pauze. Je bent op de zondagen van jouw keuze aanwezig van 10:00 – ±15:00 uur.

Meer informatie vind je in de vacaturetekst leerlingbegeleider die je hier kunt downloaden.

Meewerken als assistent-leerkracht. Je bent vrijwel elke zondag aanwezig en bent zo een vertrouwd gezicht voor de kinderen en een belangrijke ondersteuner van de leerkracht. Je krijgt echt een band met de kinderen en kunt ze stimuleren het beste uit hun dagen op de weekendschool te halen. Je bent op zondag aanwezig van 10:00 – ±15:00 uur. Je ontvangt een vrijwilligersvergoeding.

Meer informatie vind je in de vacaturetekst assistent-leerkracht die je hier kunt downloaden.

Meewerken als gastdocent. Elk schooljaar bezoeken meer dan 120 gastdocenten (vrijwilligers) de Goudse Weekendschool om enthousiast te vertellen over hun wereld. Denk bijvoorbeeld aan een dierenarts, een timmerman, een rechter, een journalist, een architect en leden van de Goudse Gemeenteraad. Regelmatig bezoeken onze leerlingen de bedrijven en organisaties waar de gastdocenten werken. Zo bezoeken ze Centric, Kraanbedrijf Nederhoff, Goudse Verzekeringen, het Groene Hart Ziekenhuis en nog vele andere interessante plekken.

Wil jij kinderen meenemen in de wereld door ze te vertellen over jouw werk? Maar niet alleen wat je doet, je snijdt ook relevante maatschappelijke thema’s aan: een journalist gaat met de leerlingen in gesprek over vrijheid van meningsuiting, een lid van de gemeenteraad over de werking van de democratie, een verpleegkundige snijdt het belang aan van leefstijl voor je gezondheid. Het kan zijn dat je op de zondag aanwezig bent van 10:00 – 15:00, maar een deel van de dag komt ook voor. Tijdens de lessen is de vaste leerkracht van de klas altijd aanwezig.

De inhoud van je bijdrage en wanneer je precies aanwezig bent, overleg je met de coördinator die de lessen voorbereidt.

Wil je ontdekken of meewerken als leerlingbegeleider of assistent-leerkracht iets voor je is? Meld je dan vandaag nog aan voor een proefdag als vrijwilliger. Geheel vrijblijvend natuurlijk. Na de proefdag kun je besluiten of je vaker vrijwilligerswerk bij ons wilt doen en maken we graag een afspraak voor een gesprek. Je kunt aangeven hoeveel en welke zondagen je tijd hebt. Ook kun je ervoor kiezen juist bij een lesblok over een bepaald thema mee te werken.

Wil je als gastdocent meewerken? We horen het graag! We gaan graag in gesprek om te bekijken hoe jouw bijdrage is in te passen in ons curriculum.

Wil je ontdekken of meewerken als leerlingbegeleider, assistent-leerkracht of begeleider huiswerkplek iets voor je is? Meld je dan vandaag nog aan voor een proefdag als vrijwilliger. Geheel vrijblijvend natuurlijk. Na de proefdag kun je besluiten of je vaker vrijwilligerswerk bij ons wilt doen en maken we graag een afspraak voor een gesprek. Je kunt aangeven hoeveel en welke zondagen je tijd hebt. Ook kun je ervoor kiezen juist bij een lesblok over een bepaald thema mee te werken.

Wil je als gastdocent meewerken? We gaan graag in gesprek om te bekijken hoe jouw bijdrage is in te passen in ons curriculum.

Vrijwilligers die regelmatig meewerken met onze activiteiten vragen we een VOG aan te vragen. Ook ondertekenen de vrijwilligers een gedragscode. Deze gedragscode vind je hier. De vertrouwenspersonen van de Goudse Weekendschool vind je hier. Vrijwilligers zijn ook bekend met de Meldcode huiselijk geweld: ze weten welke stappen ze moeten zetten bij een vermoeden van huiselijk geweld of kindermishandeling.

Fan van ons?

We zijn er blij mee!