Op 1 december 2023 overleed Joost Buijtendorp. Joost was meer dan 10 jaar als assistent-leerkracht betrokken bij de Goudse Weekendschool. We zijn verdrietig dat we afscheid hebben moeten nemen van Joost, onze trouwe, kleurrijke en bevlogen assistent-leerkracht, die helaas het leven veel te vroeg moest loslaten.

Joost had een groot hart voor de kinderen, en die genegenheid was wederzijds. Toen Joost ziek werd en niet meer kon werken, stuurden de leerlingen hem filmpjes om hem energie te geven. Joost was ook buiten de klas een onmisbare kracht. Met sjouwen, pleindienst en allerlei praktische zaken. Zoals hij zelf zei: ‘Ik hou de fietsen op orde, evenals soms de kinderen.’

Joost moest door zijn ziekte het laatste jaar veel opgeven, maar de Goudse Weekendschool bleef hij doen. Het begin van dit schooljaar heeft hij nog meegemaakt. Hij was bij de proeflessen en heeft veel nieuwe leerlingen binnen zien stromen.

We zijn dankbaar dat we Joost zo’n lange tijd bij ons mochten hebben; voor de bijdrage die hij geleverd heeft aan onze lessen, de kracht die hij was in ons team en het plezier dat hij met zijn energie én vrolijke kledingstijl overbracht op de leerlingen. We missen hem.

We zijn de familie van Joost dankbaar dat we onze herinneringen aan Joost mochten delen tijdens de afscheidsbijeenkomst; we wensen hen veel sterkte.