Zondag verzamelde een groep nieuwsgierige en wat zenuwachtige kinderen en ouders zich voor de deur bij de Goudse Weekendschool. Ze kwamen voor de eerste proefles van dit jaar. Gastdocent Hamid Amirshahi, tandarts-directeur bij Dental Clinics Burghvliet, nam de kinderen tijdens deze les mee in zijn wereld.

Hamid vertelde boeiend over zijn vak: dat tandartsen in India soms op straat werken, dat je als je tandarts wilt worden gaat studeren aan de universiteit en dat je dan heel veel moet oefenen op speciale poppen… Hamid was voor het eerst gastdocent bij de Goudse Weekendschool maar dat was niet te merken: de kinderen hingen aan zijn lippen en stelden de ene na de andere vraag! Een uurtje later presenteerden de kinderen al aan hun ouders wat ze opgestoken hadden. Voor de meeste kinderen smaakte dit naar meer: zij meldden zich aan voor alle lessen van de Goudse Weekendschool van volgend schooljaar.

Goudse Weekendschool
De Goudse Weekendschool organiseert lesdagen voor kinderen die in groep 7 en 8 van de basisschool zitten. Via beroepen ontdekken kinderen de wereld. Goed voor hun algemene ontwikkeling, taalvaardigheid en zelfvertrouwen. Ook leren ze beter samenwerken, communiceren en presenteren. De lesdagen zijn gratis omdat de gemeente Gouda en bedrijven uit de regio de kosten betalen.

Ben je nieuwsgierig naar de Goudse Weekendschool en zit je komend schooljaar in groep 7 of 8? Op 9 juni en 23 juni zijn er weer proeflessen bij de Goudse Weekendschool. Klik hier om je aan te melden voor een proefles op zondag 9 of 23  juni. Meer informatie over de Goudse Weekendschool: kijk verder op deze site of bel/app naar 06 42 3377 86.