Ondanks beperkende maatregelen genieten de leerlingen van de Goudse Weekendschool  nog altijd van interessante lessen. Omdat wij en onze leerlingen elkaar graag willen blijven zien en interessante/waardevolle lessen willen geven/volgen, hebben we besloten om dit te doen in de vorm van buitenlessen.

Zo hebben we al een bezoek gebracht aan natuurspeeltuin Eldorado waar leerlingen de speeltuin eerst zelf gingen ontdekken, waarna ze een gastles kregen van de ontwerpers ervan.  Zo is deze speeltuin bijvoorbeeld ook geschikt voor kinderen met een beperking . Vervolgens mochten ze hun eigen natuurspeeltuin  ontwerpen. Niet alleen leuk, ook erg leerzaam.

Ook zijn we op pad gegaan langs de Goudse monumenten in de binnenstad met een les geocaching. We leerden over coördinaten, kaartlezen, rekenen, speuren, monumenten en vooral op een nieuwe manier te kijken naar je omgeving. Een hele mooie manier om de rijke historie van Gouda te leren kennen tijdens onze les. Onder leiding van ervaren geocacher Mirjam.

Dit soort lessen passen goed in ons vernieuwde curriculum waar de  lesblokken ‘Ondernemen’ en ‘Natuurwijsheid’ onderdeel van zijn.

Als je interesse hebt om als begeleider op onze lesdagen te helpen, wees welkom!

Stuur dan een mail naar kuipers@goudseweekendschool.nl Of bel met Linde: 06 18 8366 37

Op de Goudse Weekendschool houden we het veilig, leuk en leerzaam voor iedereen!

– We houden ons bij al onze activiteiten aan de richtlijnen van het RIVM. –