Vandaag precies 12 jaar geleden zette René Mascini, initiatiefnemer van de Weekendschool, namens het bestuur van de stichting Goudse Weekendschool zijn handtekening onder de akte van oprichting. We zijn dus een beetje jarig vandaag!

Kort daarna zou het eerste lesblok van start gaan: ontdek de bouw. In het persbericht dat verstuurd werd lezen we: “Tijdens dit lesblok vertellen een architect, aannemer, timmerman en installatietechnicus over hun werk. Ze nemen de kinderen ook letterlijk mee naar een bouwplaats. Daar krijgen de kinderen een kijkje achter de schermen en mogen ze zelf aan de slag: een lamp aansluiten, bouwtekeningen lezen en een muurtje metselen.”

Sindsdien groeide en bloeide de Goudse Weekendschool maar in essentie doen we nog waar we voor werden opgericht: kinderen uit alle wijken van Gouda de wereld laten ontdekken. Goed voor hun algemene ontwikkeling, taalvaardigheid en zelfvertrouwen. Zo dragen we bij aan gelijke kansen voor alle kinderen. GOUD voor hun toekomst!

We zijn trots en dankbaar dat sindsdien vele honderden kinderen profiteerden van onze activiteiten. Een ieder die dit mede mogelijk maakte: bedankt!

Op de foto uit de oude doos: Notaris mr. C.J.C.M. van Haperen van Westerhuis Notarissen en Nynke van den Brink (Goudse Weekendschool) bij de toenmalige locatie: basisschool De KAS. Van Haperen was zo vriendelijk belangeloos mee te werken aan de oprichting van de stichting.