Foto: leerlingen van de Westerschool bedanken wethouder Rogier Tetteroo voor zijn gastles.

Meedoen aan de lessen van de Goudse Weekendschool is leerzaam, leuk, interessant en goed voor de toekomst van onze leerlingen. We willen graag dat zoveel mogelijk Goudse kinderen profiteren van ons aanbod en daarom starten we  – in navolging van andere weekendscholen – met het geven van Weekendschool-onderwijs op basisscholen. Zo dragen we bij aan gelijke kansen voor alle kinderen. De Westerschool is de eerste basisschool waar we lessen verzorgen.

‘Vervoer’ is het thema van de vijf lessen voor groep 7 en groep 8 van de Westerschool. De kinderen krijgen les van een wethouder, een bus/taxichauffeur en een medewerker van de spoorwegen. In de eerste les leerden de kinderen onder meer interviewen. Deze vaardigheid pasten ze meteen toe door het houden van straatinterviews en door het stellen van vragen aan wethouder Rogier Tetteroo.

Annekäthe Ham, projectmedewerker van de Weekendschool, organiseert de lessen in nauwe samenwerking met de leerkrachten van de Westerschool. Zo zijn de lessen afgestemd op de lesmethode voor Wereldoriëntatie die de school gebruikt.

• Meer informatie: Annekäthe Ham, projectmedewerker Goudse Weekendschool, (06) 42 3377 86