Op dinsdag 12 april presenteren wij vol trots het Icoon van de Goudse Weekendschool op de Markt van Gouda.

Omdat Gouda 750 jaar bestaat zijn er 50 Goudse Iconen gemaakt: 50 nieuwe versies van het bekende beeld de Kaasboerin van Ineke van Dijk. Uiteenlopende groepen Gouwenaars beschilderden de beelden en bouwen zo samen aan een inclusieve stad. De Goudse Weekendschool is vereerd dat ook zij een van de beelden mocht beschilderen.

Oud-leerlingen en Linde Kuipers (leerkracht/coördinator) bogen zich over deze mooie klus. Ze werden hierbij begeleid door kunstenaar Veerle Roest. Samen beschilderden ze het beeld met symbolen die de weekendschool kenmerken: verbinding, beroepen, samen met de fiets op stap gaan, ontdekken en diversiteit.

Op dinsdag 12 april bezoekt koning Willem-Alexander Gouda en zal hij op de Markt langs alle 50 iconen lopen. Vanaf ±15:15 is iedereen van harte welkom om de iconen te bewonderen. Het team van de Goudse Weekendschool en leerlingen staan bij ons eigen beeld. We begroeten je graag!

GWS icoon met leerlingen en Linde